Cascada Patrahaitesti, Arieseni

Despre Cascada Patrahaitesti

Cascada Patrahaitesti (sau Bucinis) se afla la baza Varfului Bihor (Curcubata Mare), langa localitatea Patrahaitesti, comuna Arieseni.
Accesul pana la Patrahaitesti se face cu masina, pe drum forestier.
Intersectia cu DN75 (coordonate GPS: 46.476523, 22.740598) se afla  la ~1,2 Km de centrul localitatii Arieseni (in sensul de mers spre Vartop).
Drum forestier spre Cascada Bucinis
Dupa 2 km strabatuti pe acest drum (prin localitatea Galbena, unde gasiti locuri de cazare la pensiuni si vile), traversati podul si ajungeti la o bifurcatie: daca o luati la dreapta (marcaj banda albastra) ajungeti la Vf. Bihor.
Aici mergeti inainte spre cascada Patrahaitesti

La dreapta spre cascada Patrahaitesti
Asa ca mergeti tot inainte si, dupa ~550 metri, intalniti o alta bifurcatie. De data aceasta o luati pe drumul din dreapta.

Mergeti cam 1 km si intrati in localitatea Patrahaitesti. O noua bifurcatie va pune la incercare:

Spre cascada sau spre Tulnicareasa Paraschiva-varianta din stanga duce spre cascada;
-varianta din dreapta duce la Tulnicareasa Paraschiva, unde sunteti asteptati cu mancare facuta din ingrediente 100% naturale si cu paine de casa. Tot de aici puteti achizitiona obiecte de artizanat facute in timpul iernii.
Dai un ban da' stii ca face.

Indiferent ce hotarati, cand va continuati drumul spre cascada, aveti de mers 600 de metri pana unde va trebui sa va lasati masina si sa o luati pe jos. Aceasta e cea mai frumoasa parte a drumului: pe partea stanga peisajul se deschide spre vai, dealuri, paduri si pasuni.

O tablita batuta in cuie intr-un copac va indica drumul spre cascada.

Urmati poteca prin pasune pana intrati in padure. Aici veti gasi si un marcaj: punct rosu.

Dupa aproximativ 500 de metri ajungeti la Cascada Patrahaitesti.

Video Cascada Patrahaitesti

Imagini Cascada Patrahaitesti

Cascada PatrahaitestiAici se intra pe poteca ce duce la cascada.Poteca trece pe pasune.Si intra in padureCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiDin DN75 se desprinde drumul forestier spre PatrahaitestiSpre Patrahaitesti mergeti inainte.Pentru a ajunge la Vf. Bihor, la dreapta pe marcaj banda albastra.La prima bifurcatie o luati pe drumul din dreapta.Spre Cascada Patrahaitesti o luati la stanga.Spre Tulnicareasa Paraschiva la dreapta.Cascada PatrahaitestiCascada PatrahaitestiCascada Patrahaitesti